RS Feva

RS Feva er en tomannsjolle, spesielt egnet til seilere som ikke har stor seilererfaring. Båten har fokk, storseil og gennaker. Gennakeren brukes på medvindsseilas. Tønsberg Seilforening er i eierskap av flere Fevaer, disse kan leies av foreningen ellers blir de brukt i kursvirksomhet og under sommerleire. Det seiles regattaer i Feva, både nasjonalt og internasjonalt. For de mer erfarne seilerne kan NM og VM friste, mens for de mer uerfarne kan nasjonale cuper, Havfonncup være et ypperlig arrangement. Det arrangeres også treningssamlinger med gode sosiale rammer. Den største treningssamlingen foregår i Tønsberg –  Pinseleiren. Forøvrig kan den norske RS Feva klubbens hjemmeside være til stor nytte for informasjon og erfaringsutveksling – www.feva.no

Det arrangeres seilkurs i RS Feva – dette kurset egner seg for barn/ungdom i alderen 12-15 år. For mer informasjon om kurset kan kontaktpersoner nedenfor kontaktes, eller se under fanen seilskole

RS FEva Gruppa

For sesongen 2016 er følgende personer involvert i RS Fevagruppa