Optimist Viderekommende

Dette er nivået etter Nybegynneren, her blir du introdusert for noe mer regattaseiling og tekniske utviklinger av jolleseiling. Viderekommende varer for de aller fleste seilere i to sesonger. I starten vil det være mer trenerressurser til å ta imot de nye seilerne fra nybegynneren. Hovedfokus er at seiling er gøy og hygge, sosiale aktiviteter er viktig. På treningen vil det både være lek og alvor i en blandet kombinasjon. Treningstilbudet er to dager i uken, tirsdag og torsdag. Tirsdager er regattadagen, hvor det blir lagt opp til en enkel regatta samt trening. Torsdager er kun treningsdager. Treningsmålet er å lære forskjellige elementer for at man kan begynne å starte i regattaer, og etter hvert seile bra i regattaer. Et av målene innen utgangen av viderekommende er å ha gått igjennom og bestått mange av oppgavene til bronse- og sølror. For mer informasjon se optimistjolle.no

Treningen begynner med teori den i slutten av mars og seiltrening i midten/slutten av april, se forøvrig – Terminliste_Optimist_VK

Steffens innsatspokal
Seiling handler mye om innsats. Det viktigste er å delta, være med på trening og prøve nye ting sammen med sine venner. Alle som er i viderekommendegruppen og seilte nybegynner året før er med å kjempe om pokalen til Steffen Kvalsvik. Her er det deltagelsen som er viktig. Alle får 1 poeng for oppmøte og 1 poeng for å ha fullført trening. Når sesongen er over telles poengene opp og beste gutt og pike vinner vandrerpremien, Steffens innsatspokal. Premien deles ut på foreningens årlige premieutdelig for tirsdag- og onsdagsregatta.
Innsatspokalen er en flott anledning for seilerne å sette seg et mål, et mål som kan nås hvis man viser den rette innsatsen.

Kontaktpersoner Optimist Viderekommende:

Funksjon Navn Telefon Epost