Nybegynnerkurs – Optimist

Oppstart av nybegynnerkurs begynner 11.mars klokken 18.00 på Fjærholmen. Påmelding ved oppmøte.
Velkommen skal alle nye seilere være

Seilkurs for barn 8-12 år
Ønsker du å lære å seile er vårt Optimist Nybegynnerkurs perfekt. Gjennom flere tiår har Tønsberg Seilforening lært opp mange barn til å bli seilere.  På nybegynnerkurset vil man lære i tillegg til seiling med et regattatema også om sjømannskap og sjøvett. Kurset begynner 11.mars og holder på til medio oktober, se forøvrig terminliste. Fra mars til medio april er det teorikurs, i april/mai begynner seilingen på vannet.

Hva trenger jeg for å delta?
En hver som vil delta på kurset trenger en egen seiljolle, Tønsberg Seilforening er behjelpelig med å skaffe seiljolle. I tillegg til jollen trengs seilklær og seilvest. Det vil bli fyldig informasjon om dette under et foreldremøte. Seilforeningen er også behjelpelig med anskaffelse av seiltøy gjennom bruktmarkedet.

Pris
Seilkurset koster kr. 830 , dette inkluderer medlemskap i Tønsberg Seilforening. Pris på seiljolle varierer, men man vil finne veldig godt anvendelige seiljoller for nybegynnere til rundt 5.000 kr og med en god sannsynlighet for salg hvis det er ønskelig etter sesongen.

Kursplan finner du her:  TS Seilskole 2014