Julebakst i seilforeningen

• Aktive bakere
Det handler om å investere i og vedlikeholde et miljø året rundt

- - Tim Dagsberg leder i Jollekomiteen

Julemusikk og nisser og lukten av nystekte pepperkaker. Det er litt uvanlig i Klubbhuset i Tønsberg Seilforening. Men torsdag 11. desember var det akkurat det som skjedde. 23 unge «bakende seilere» rundt langbordet opptatt med å kjevle og trykke ut pepperkaker i alle varianter. Her kunne man se de tradisjonelle hjerter og juletrær, men også en og annen seilbåt, ja til og med en Optimistjolle!

Foreldre og barn travelt opptatt med å bake og steke og fordele i bokser. Ca. 40 brett gikk i ovnen i løpet av kvelden, og ca. 28 kg pepperkakedeig gikk med til baksten.

Det er 4. året på rad seilerne baker før jul og i år kom det minst 23 seilere.

«Det handler om å investere i og vedlikeholde et miljø året rundt» sier Tim Dagsberg leder i Jollekomiteen. Han planlegger også jollesamling på Fjærholmen i Romjulen, og stor Påskeleir på Bolerne for jolleseilerne i 2015.

Det er fare for at seilerne faller fra etter et par år uten et godt miljø, og miljøskapende tiltak kan være så mangt.

Noen av de som var med:

Emil Dagsberg, Jørgen Smith-Meyer, Magnus Behrens, Linnea og Mira Megrund Bartho, Madelen S. Monstad, Elise S. Ludvigsen, Mathilde Bregner Roberstad, Amund og Halvor Bråten, William Johan Gundersen, Herman Bakke Jakobsen, Victoria Eggum, Emil Schøning-Olsen og Morten Hamre Loraas.