Joller

Joller er en stor del av Tønsberg Seilforening. Visjonen til seilforeningen er å ha et stort fokus på bredde og alle er velkomne til å delta. Vi tilstreber og ha alle seilerne i fokus og gir dem den riktige utviklingen. Når man har et breddefokus får man mange seilere på trening, og en del av dem blir veldig gode. Som jolleseiler i Tønsberg Seilforening har man alle muligheter til å gjøre det godt både på nasjonalt og internasjonalt nivå.Båtklassene  er:

Ønsker du å begynne med seiling, velg Optimist nybegynner eller Seilskole menyen. Her finnes relevant informasjon. På de andre sidene er det informasjon om hva som skjer i de forskjellige båtklassene, og nyheter om dem.
Kontaktinformasjon:

Leder av jollekomiteen Tim Dagsberg
Hovedtrener Bjørnar Erikstad

ISAF VM i Malaysia – Julen 2015

ISAF Jr. VM er sesongens store høydepunkt for alle seilere under 18 år. I 2015 arrangeres regattaen i Lankawi, Malaysia. Samme sted som Optimist VM ble avholdt i 2010. Det er ett flott anlegg og blir garantert en stor begivenhet for alle involverte. Regattaen blir avholdt i julen 2015.

Normalt deltar det ca. 20 båter fra 20 forskjellige land i 29er klassen, og de siste årene har klassen vært «åpen» – det vi si at gutter og jenter har konkurrert i samme klasse.

Dette har endret seg i år, slik at i år er det en egen jente og gutteklasse i ISAF Jr. VM. NSF har bestemt seg for å sende to 29er team til ISAF VM – en guttebåt og en jentebåt ! Deltagere må være født 1997 eller senere.

Så til alle dere 29er seilere – tren hardt og jobb for plassen !

Kvalifiseringen til ISAF Jr. VM baserer seg på sammenlagtserien fra to regattaer:

– NM i Risør 19. – 21. juni
– Norgescup i Asker 6. og 7. september

Følgende prinsipper gjelder:

Alle enkeltseilaser legges sammen til en serie. Plass-siffer i hver enkelt seilas teller, uansett kjønn eller nasjonalitet på konkurrenter

Ved 1-5 seilaser strykes ingen seilaser
Ved 6-10 seilaser strykes en seilas