Hold havet rent

Tønsberg Seilforening sine ungdommer sammen med seilere fra Sandefjord Seilforening var med på å rydde Svennerfyr tidligere i høst. Det ble samlet inn mange kilo med søppel som ble gitt videre til Skjærgårdstjenesten. Det er viktig å holde havet rent, av mange grunner. Som seilere er vi forpliktet gjennom vårt kappseilingsreglement å holde havet rent. Det er viktig å tenke på at vi lever av havet og ting vi kaster som søppel kan plukkes opp av fisk og skalldyr som vi senere spiser forteller hovedtrener Bjørnar Erikstad.

Ryddingen ble gjort samtidig som seilerne hadde treningssamling i Larvik. Vi ønsket å få seilt i bølger og denne gangen falt valget på området rundt Svenner. Dessverre var ikke vinden helt på vår side, men bølgene var tilstede. Det er viktig å trene på alle forhold, og også andre steder enn det vi er vant med. Sammen med ryddingen var det lunsj på Svenner. Et fantastisk sted og fin øy som vi anbefaler andre å besøke, gjerne seilende.